Dia menyusahkan ke? Atau saya menyusahkan dia?

Salam. Haha. I've been lost for weeks. Lama gila. Nak tau kenapa? For those yang belajar di Kolej atau U mesti tau kenapa. EXAM WEEK!!! Huhu.

I am damn tired with all this. Been pushing my brain to the top to do the best for my examination. I didn't bring my Lp so that I have no post being published for weeks. I wanted to do the best to show to my family that I can do and will do the best for them. My mom hoping so much from me, thus I have to do the best. I have to. Forcing myself to do if I don't want to do so. Hmmm. This is also for my future to be best like others. I am not so intelligent and brilliant to get like HANIS ZALIKHA got for every of her examinations. She is super intelligent. I want to be like her but I just can't do that. I try harder and I pray to be like her.

Know what, I hate my college's lecturers where they did not tell us that the examination's format were all changed for this semester. What lah? When we asked them, why does the format different from the past examination, they just said that, "I told you all before right?". (senang je kan diorang jawab dekat kitorang2 yang tengah bengong nih). Hmmm. What a bad luck we had. We want to contribute something best and good to the college, but why are the lecturers don't want to help us in this. Why don't they just tell us the format was changed and the format is like this and that. Hmmm. Susah lah hidup macam ni. Dia susahkan hidup saya dan kawan-kawan yang lain. Kami menganga je tau tertanya-tanya kenapa bentuk soalan macam ni pulak dah. Last semester tak macam ni pun. When it comes to our semester, every single thing has changed from a campus, to a director go to the mission and vision kolej pastu to the format of learning skills. Active learning pulak dah tetiba bila tukar pengarah baru. Macam-macam dia tukar.

Nak kutuk, dah pilih nak masuk situ. Nak menyesal tak guna dah. Menyesal dahulu pendapatan kata orang, menyesal kemudian tak guna dah. Huh! Tapi saya dah semester empat pun, so tak guna lagi lah nak menyesal. Lagi satu semester je dan practical tiga bulan pastu habis dan nak kalau ada rezeki saya punya keinginan yang tinggi untuk sambung ke Degree level. Nak bagi impian Ibu dan Abah tercapai untuk tengok anak mereka berada di tahap atas. Huhu. Saya memang selalu menyusahkan mereka-mereka yang sayangkan saya bila saya tak dapat perform well dalam exam saya. Saya kena marah, tapi saya tak kesah sebab itu lah yang bagi saya semnagat untuk belajar lagi maju ke hadapan. Bukan ke belakang eh. Huhu.

First paper last Tuesday, Money and Banking then last Thursday pulak Managerial Accounting and tadi ni, Jumaat hari yang mulia ni ada paper Company Law. Haha. Gila pecah kepala hotak ni tau. Bukan senang nak ingat semua case tu tau dan bukan senang nak tau apa itu Money. Huhu. Selama ni dok pakai je duit, keliuar beli tu beli ni bayaq tu bayaq ni, tapi hang pa tak tau pun kan kegunaan duit tuh dan apa maksud duit tu yang sebenarnya kan. Haha. Cehwahh. Mentang-mentang baru jawab. Tapi, enough is enough. Tak mau ingat dah. Nanti dah masuk semester depan baru lah gedik-gedik nak refresh balik. Huuu.

Okay lah. Lastly, dapat conclude tak dia yang susahkan saya ke atau saya yang susahkan dia? Lu pikir lah sendiri. Till then.

Tata~~

Comments

Popular posts from this blog

The Dimsum Place by Sheila Rusly

This is how we celebrate

No more drama